حماسه

تشكيل "بسيج ملي دريايي ايران"

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران ضمن اعلام آمادگي اين نيرو براي توريستي كردن جزاير ايراني خليج فارس گفت: خليج فارس متعلق به کشورهاي حاشيه اين خليج است و ايران به دليل موقعيت جغرافيايي و سهم عمده خود نقش بسزايي در حراست از خليج فارس دارد.

سردار دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت منطقه خليج فارس گفت:‌ ايرانيان در سه مقطع تاريخي، سابقه سيلي زدن به گوش بيگانگان را داشته‌اند كه شامل بيرون راندن پرتغالي‌ها در سده شانزدهم ميلادي،‌ انگليسي ها در سده نوزدهم و آمريکايي ها در قرن بيستم است.
 
وي با بيان اينکه در برهه‌هاي مختلف تاريخ، خليج فارس با همين عنوان ياد شده است افزود: ‌اسناد تاريخي نشان مي‌دهد كه ايرانيان قديم، خليج فارس را خليج پارس و اعراب اين خليج را بحر الفارسي مي‌خواندند؛ همچنين انگليسي‌ها در نقشه‌هاي قديمي خود تا دوره ستم‌شاهي پهلوي از خليج فارس با عنوان "پرشين گلف"، آلماني‌ها با نام "پرسشن گلف"، روس‌ها با نام "پرسيدس گزاليف"، ايتاليايي‌ها با نام "گلفو پرسيکو" و ژاپني‌ها با نام "پرشوان" ياد مي‌كردند كه همه اين نام ها در اسناد تاريخي کشورهاي مذكور آمده و حقانيت اين ادعا را اثبات مي‌کند.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به اينکه ايران با داشتن 1275 کيلومتر مرز ساحلي داراي طولاني‌ترين ساحل با خليج فارس است، اظهار داشت: اگر خط مستقيمي از تنگه هرمز تا دهانه اروند بکشيم 850 کيلومتر مرز آبي را شامل مي‌شود که اين مرز آبي از مرز تمام کشورهاي منطقه بيشتر است.
 

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:45 :: توسط : سرباز گمنام

پيشاپيش سالروز شهادت استاد بزرگوار شهيد مرتضي مطهري و روز معلم را گرامي ميداريم


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:35 :: توسط : سرباز گمنام

انحراف در شناخت قرآن را چه کسانی پایه‌گذاری کردند؟

استاد شهید مرتضی مطهری چهار گروه را در ایجاد انحراف در شناخت قرآن کریم و مهجوریت آن در جامعه اسلامی مقصر می‌داند.

به گزارش فارس، شهید مرتضی مطهری به عنوان فردی که امام خمینی (ره) از او به عنوان قرآن شناسی کم نظیر یاد کرد در رابطه با کسانی که در شناخت قرآن کریم در جامعه اسلامی ایجاد انحراف می‌کنند چهار گروه اخباریین،‌اشاعره، اسماعیلیه(باطنیه) و متصوفه را مقصر می‌دانند.
 

بقيه در ادامه مطلب




ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:24 :: توسط : سرباز گمنام

عهدي كه با نوجوان شهيد "كربلاي يك" براي انتخابات داريم

سيد مسعود شجاعي طباطبايي از هنرمندان برجسته جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي كه سابقه حضور در عمليات‌هاي متعدد دفاع مقدس را دارد، با انتشار دل‌نوشته جديدي در وبلاگش مربوط به عمليات كربلاي يك و دو تصوير از دو نوجوان شهيد، يادآوري كرد كه عهد امروز با شهدا و ولايت به حضور آگاهانه در انتخابات مجلس نهم وابسته است. در اين دل‎نوشته آمده است:

 

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:شهيد,انتخابات,بصيرت,حماسه,مقاومت, :: 5:33 :: توسط : سرباز گمنام

 گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون برنامه‌های دشمن علیه انتخابات:

 
با اصل انتخابات دشمنند

دشمنان ما مى‌خواهند اصلاً انتخابات برگزار نشود. چرا؟ براى این‌كه بتوانند شاهدى بیاورند كه در ایران مردم‌سالارى و دمكراسى نیست. وقتى ما انتخابات برگزار مى‌كنیم، حربه‌ى آن‌ها گم مى‌شود. بنابراین اولین خواسته‌هاى آن‌ها برگزار نشدن انتخابات است؛ كمااین‌كه زمان برگزارى انتخابات مجلس هفتم هم تلاش كردند انتخابات را تعطیل كنند؛ اما خدا نگذاشت.
بیانات در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاى استان كرمان ۱۳۸۶/۰۲/۱۹
بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 6:0 :: توسط : سرباز گمنام

پادكست/ تأكيد رهبر انقلاب بر استفاده از افراد بصير در گزينش‌هاي انتخاباتي/ بصيرت، علم و صفا در آيت‌الله مصباح جمع است

 

 

براي دانلود پادكست اينجا كليك كنيد.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 4:44 :: توسط : سرباز گمنام

آیت الله رضازاده : برای رای جمع کردن بین گرایشات سیاسی اختلاف ایجاد نکنید

استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به نزدیک شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر وحدت و یکپارچگی در کشور تاکید کردند و اظهار داشتند : برای رای جمع کردن بین گرایشات سیاسی اختلاف ایجاد نکنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت ، آیت الله شیخ رجبعلی رضازاده در درس خارج خود با قدردانی از راهپیمایی عظیم مردم در22  بهمن گفتند : الحمدالله ملت ایران همیشه در صحنه و حامی انقلاب و اسلام هستند و باید از آن‌ها قدردانی کرد .

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:32 :: توسط : سرباز گمنام

کلیپی زیبا از مداحی رسول مومنی در مورد  شهدا و ولایت
دلخوشی ما اینه که دست خدا برسرماست*** پسر حضرت زهرا خامنه ای ماست
دریافت فایل صوتی
مستقیم
حجم:۷۰۷کیلوبایت


سلامتی اقا امام زمان(عج)وامام خامنه ای صلوات


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:49 :: توسط : سرباز گمنام

گفت و گو با مادر شهید محمد رضا شفیعی

شهیدی كه پس از شانزده سال پیكرش سالم بود

 

* مختصری از خودتان بگویید؟ اهل كجا هستید؟ چند فرزند دارید و زندگی را چگونه شروع كردید؟

بنام خدا، من مادر شهید محمدرضا شفیعی هستم، اهل قم و محله پامنار هستیم، از ابتدای زندگی با فقر و تنگدستی شروع كردم، شوهرم چرخ تافی داشت و در فصلهای تابستان بستنی فروش و در زمستانها لبو و شلغم فروش بود. چون صدای خوبی داشت به او حسین بلندگو هم می گفتند. اول زندگی چند تیكه طلا داشتم فروختم و 100 متر زمین خریدیم، شروع كردیم با شوهرم به ساختن. من خشت می گذاشتم او گل می مالید، خانه را نیمه كاره سرپا كردیم و رفتیم مشغول زندگی شدیم. برای تابستان مشكلی نداشتیم، ولی زمستان به مشكل بر می خوردیم، خرجی شوهرم فقط خانه را كفایت می كرد. شروع كردم به قالی بافتن یك قالی بافتم، خانه را كاه گل كردیم. یكی بافتم، برق كشیدیم، یكی دیگر را بافتم و لوله كشی آب كردیم، بالاخره با هزار مشقت یك خشت و گل روی هم گذاشتیم تا اینكه خدا محمدرضا را به ما داد و به بركت قدمش وضع زندگی ما كمی بهتر شد و منزلمان را توانستیم در همان محل عوض كرده و تبدیل به احسن كنیم.

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:42 :: توسط : سرباز گمنام


صبر کن بحرين... ( 6 آلبوم موسيقي در حمايت از قيام مردم بحرين ) فلش 1

مظلوميت مردم بحرين و عموماً مظلوميت مسلمانان در برخورد با دست نشانده‌هاي استکبار و حکام ستمگر منطقه،باعث به وجود آمدن حمايت هاي مردمي کشورهاي اسلامي از اين حرکتها گرديده است.انتشار آلبوم هاي موسيقي بخشي از اين حمايت هاي مردمي از انتقاضه مردم بحرين مي باشد.فتيان مجموعه 6 عدد از اين آلبوم ها را که در حمايت از  قيام مردم بحرين تهيه گريده اند را تقديم کاربران خود مي کند.(اين آلبوم ها به زبان عربي مي باشند.)

بقيه+دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:23 :: توسط : سرباز گمنام

یکی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه مشهد در درس خارج خود بر توجه هر چه بیشتر طلاب به مباحث اخلاقی تاکید کردند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت ، آیت الله شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی از استادان درس خارج حوزه علمیه مشهد در درس خارج خود با مطرح کردن موضوع «حب المال» و «حب الجاه» روایتی را با این مضمون نقل کردند و اظهار داشتند : دو چیزی که نفاق را در دل ایجاد می‌کند حب مال و حب جاه و مقام است .

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:18 :: توسط : سرباز گمنام

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود ای که بستی راه را در کوچه ها بر فاطمه گردنت را می شکست آنجا اگر عباس بود.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ُ و آدرس raheshahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 4587
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

.