حماسه

به نظر شما چرا از میان ائمهی بزرگوار ما و در واقع معصومین ما هجمههای این دو سه ماه روی امام هادی(علیهالسلام) متمرکز شده است؟
 



ادامه مطلب...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:35 :: توسط : سرباز گمنام

زهرا اگر نبود ولایت نداشتیم
                                                           گمراه می شدیم و هدایت نداشتیم
 
زهرا بنا نداشت خودش را بنا کند
                                                           می خواست بنده باشد و یا ربنا کند
 
مثل علی عروج نمازش امان نداد
                                                           اصلاً به پای پر ورمش اعتنا کند
 
تا که مدینه از گل توحید پر شود
                                                           کافی است در قنوت خدا را صدا کند
  
طبق روال هر شب جمعه نشسته تا
                                                           قبل از خودش سفارش همسایه را کند
 
دستی که پیش خانه ی زهرا دراز نیست
                                                           در شرع بر جناز ه ی آن کس نماز نیست
 
او آمد و خزان زمین را بهار کرد
                                                           بر شاخه ها شکوفه ی عصمت سوار کرد
 
آیا بدون مُهر مناجات فاطمه
                                                           می شد به سجده کردن خود افتخار کرد؟

ولادت با سعادت دخت نبي اكرم و روز مادر گرامي باد



ارسال شده در تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:53 :: توسط : سرباز گمنام

این وبلاگ حمایت خود را مبنی بر ساخت پارک موزه دفاع مقدس در گرگان اعلام میدارد


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:45 :: توسط : سرباز گمنام

 

 

ساخت پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهداء گرگان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) استان گلستان به همت مدیر کل محترم حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ریاست محترم دانشگاه منابع طبیعی شهید گمنامی که علیرغم گمنامی و غریبی در میان اهل زمین ، آشنا تر از هر آشنایی میان ملکوتیان است با حضور گرم و صمیمی مردم شهید پرور و دانشجویان بصیر و ولایت مدار شهرستان گرگان در بهترین نقطه از پردیس دانشگاه منابع طبیعی دفن شد با این اقدام به جا و شایسته یک نقطه دیگر از شهرمان گرچه در روی زمین است امّا آسمانی و بهشتی شد.

 

دیدم پدر شهیدی را که دنبال جنازه شهید گمنام حرکت می کرد و بر لب زمزمه الهی شکر داشت. چیزی از او سوال نکردم امّا دلم می گفت این پدر شهید خدا را شکر می کند که هنوز شهید در بین مردم دارای احترام و ارزش است، هنوزپدر و مادر شهید چشم و چراغ ملت اند هنوز قبور مطهر شهداء همانند امام زادگان واجب التعظیم قابل تکریم و زیارتند ، هنوز آرامگاه این شهید محل نزول فرشتگان الهی است.

 

رفتار این پدر شهید زمان دفن شهدای گمنام در تپه نور الشهداء را یک بار دیگر در خاطرم زنده کرد. آنروز هم شهر گرگان ، شهر دارالمؤمنین شهری آسمانی شده بود.بهترین بندگان خدا را که برای حفاظت و صیانت از آب ، خاک ، دین ، ایمان و ناموس مردم این سرزمین، جان پاک خویش را تقدیم کرده بودند در بهترین جای شهر(تپه نورالشهداء) دفن گردیدند. چند سالی از آن موقع می گذرد هر روز به یمن حضور این شهداء خیر و برکت بر این سرزمین نازل می شود شاید یکی از مهمترین و اثر گذارترین برکات این حضور معنوی ، تصمیم مسئولان برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس در جوار شهیدان گمنام تپه نورالشهداء است.

 

امّا باید گفت این تصمیم ، تمام کار نیست بلکه شروع یک راه و یک کار سنگین و ماندگار است.

 

مدیرانی که در این عرصه فعالیت می کنند باید بدانند چشم امید تمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس ، خانواده معظم و معزز شهداء ، ایثارگران ، بسیجیان پاکباخته ای که دل در گروه  ولایت و اعتلای اسلام عزیز دارند، مردم شریف و ولایت مداراستان به دستان توانمند و اراده محکم و خدایی آنهاست. از مشکلات راه و استهزاء دین ستیزان واهمه ای بخود راه ندهند چرا که در این راه شهداء حاضر و ناظر و خداوند تبارک و تعالی پشتیبان دینداران است.

 

جا دارد از همه مسئولین که در احداث پارک موزه دفاع مقدس نقش ایفا می نمایند تقدیر و تشکر نمائیم.

 

بصیرت

 

 

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:38 :: توسط : سرباز گمنام

روز معلم

 تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند، اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش  درآمد.

 انسان نيز با پذيرش اين مسئوليت، نام خويش را در اين گروه و در قالب واژه مقدس �معلم� ثبت کرده است. معلم، ايمان را بر لوح جان و ضميرهاي پاک حک مي کند و نداي فطرت را به گوش همه مي رساند. همچنين سياهي جهل را از دل ها مي زدايد و زلال دانايي را در روان بشر جاري مي سازد.

 دغدغه معلم هميشه اين است که حيات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انساني بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دين، همت اساسي آدمي باشد و هيچ بيگانه اي را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشي دين و ميهن فراهم نيايد.

در اين مسير خطير، بزرگاني گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان مي درخشد. علامه شهيد استاد مرتضي مطهري (رحمته الله) از همين طايفه مقدس است که در سنگر تعليم و تعلم، به قله هاي رفيعي دست يافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامي ـ که خود معلمي بزرگ است ـ همه آثارش را مفيد مي داند و بهره برداري از آنها را سفارش مي کند ...

 

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:55 :: توسط : سرباز گمنام

پاسخ خواننده سرود "امریکا امریکا، ننگ به نیرنگ تو" به بی‌بی‌سی

اسفندیار قره‌باغی در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با ندای انقلاب با اشاره به این‌که برخی از نشریات و رسانه‌‌هادر سال‌های اخیر مطالب کذبی از قول من طرح کرده‌‌اند، افزود: گاه‌گداری برخی از رسانه‌ها عنوان می‌کنند که قره‌باغی دیگر سرود  «امریکا امریکا ننگ بر نیرنگ تو» را نخواهد خواند یا اینکه «دیگر این سرود را پخش نکنید»، مطرح می‌شود که این‌ها مطالب کذب است.

بقيه در ادامه مطلب




ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:50 :: توسط : سرباز گمنام

تشكيل "بسيج ملي دريايي ايران"

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران ضمن اعلام آمادگي اين نيرو براي توريستي كردن جزاير ايراني خليج فارس گفت: خليج فارس متعلق به کشورهاي حاشيه اين خليج است و ايران به دليل موقعيت جغرافيايي و سهم عمده خود نقش بسزايي در حراست از خليج فارس دارد.

سردار دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت منطقه خليج فارس گفت:‌ ايرانيان در سه مقطع تاريخي، سابقه سيلي زدن به گوش بيگانگان را داشته‌اند كه شامل بيرون راندن پرتغالي‌ها در سده شانزدهم ميلادي،‌ انگليسي ها در سده نوزدهم و آمريکايي ها در قرن بيستم است.
 
وي با بيان اينکه در برهه‌هاي مختلف تاريخ، خليج فارس با همين عنوان ياد شده است افزود: ‌اسناد تاريخي نشان مي‌دهد كه ايرانيان قديم، خليج فارس را خليج پارس و اعراب اين خليج را بحر الفارسي مي‌خواندند؛ همچنين انگليسي‌ها در نقشه‌هاي قديمي خود تا دوره ستم‌شاهي پهلوي از خليج فارس با عنوان "پرشين گلف"، آلماني‌ها با نام "پرسشن گلف"، روس‌ها با نام "پرسيدس گزاليف"، ايتاليايي‌ها با نام "گلفو پرسيکو" و ژاپني‌ها با نام "پرشوان" ياد مي‌كردند كه همه اين نام ها در اسناد تاريخي کشورهاي مذكور آمده و حقانيت اين ادعا را اثبات مي‌کند.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به اينکه ايران با داشتن 1275 کيلومتر مرز ساحلي داراي طولاني‌ترين ساحل با خليج فارس است، اظهار داشت: اگر خط مستقيمي از تنگه هرمز تا دهانه اروند بکشيم 850 کيلومتر مرز آبي را شامل مي‌شود که اين مرز آبي از مرز تمام کشورهاي منطقه بيشتر است.
 

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:45 :: توسط : سرباز گمنام

پيشاپيش سالروز شهادت استاد بزرگوار شهيد مرتضي مطهري و روز معلم را گرامي ميداريم


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:35 :: توسط : سرباز گمنام

انحراف در شناخت قرآن را چه کسانی پایه‌گذاری کردند؟

استاد شهید مرتضی مطهری چهار گروه را در ایجاد انحراف در شناخت قرآن کریم و مهجوریت آن در جامعه اسلامی مقصر می‌داند.

به گزارش فارس، شهید مرتضی مطهری به عنوان فردی که امام خمینی (ره) از او به عنوان قرآن شناسی کم نظیر یاد کرد در رابطه با کسانی که در شناخت قرآن کریم در جامعه اسلامی ایجاد انحراف می‌کنند چهار گروه اخباریین،‌اشاعره، اسماعیلیه(باطنیه) و متصوفه را مقصر می‌دانند.
 

بقيه در ادامه مطلب




ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:24 :: توسط : سرباز گمنام

شوك تازه حزب الله به اسرائيل

نيروهاي حزب الله لبنان به هواپيماهاي نظامي بدون سرنشين مجهز شده اند.

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با انتشار اين خبر نوشت: حزب الله از هواپيماهاي بدون سرنشين در صورت هرگونه درگيري نظامي با اسرائيل استفاده خواهد كرد.
 
به گزارش «قدسنا»، روزنامه مذكور مي افزايد: اين نوع هواپيماها كه جمهوري اسلامي ايران در اختيار حزب الله قرار داده، قادر به حمل ده ها كيلوگرم موادمنفجره هستند. يديعوت آحارونوت با اشاره به نگراني اسرائيل در اين زمينه تاكيد كرد: احتمالا حزب الله از اين هواپيماها براي حمله به اهداف متعددي در شمال اسرائيل [سرزمينهاي اشغالي] استفاده خواهد كرد.
 
منابع نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي پيش از اين هم برآوردهاي متعددي از قدرت نظامي حزب الله منتشر كرده اند حاكي از اين كه ارتش حزب الله داراي دست كم 10 هزار فروند موشك قدرتمند است. (برخي منابع صهيونيستي اين رقم را تا 40 هزار فروند هم عنوان كرده اند) بنابراين گزارش ها حزب الله با اين قدرت موشكي پيشرفته مي تواند مراكزي نظير تاسيسات ديمونا، پايتخت اسرائيل (تل آويو) و هر مركز سياسي، نظامي و امنيتي صهيونيستي را در سراسر فلسطين اشغالي مورد حمله قرار دهد.
 
يادآور مي شود اين گزارش ها در حالي منتشر مي شود كه حزب الله تمام قدرت دفاعي و تهاجمي خود را آشكار نكرده و به همين دليل از قدرت غافلگيري بالايي برخوردار است. در جريان جنگ 33 روزه (تابستان سال 2006) حزب الله با استفاده از همين قدرت غافلگيري اقدام به انهدام ده ها فروند تانك مركاوا، بالگرد آپاچي و ناوچه پيشرفته ساعر 5 كرد. حزب الله همچنين در آن جنگ تا نزديكي هاي تل آويو را مورد حملات موشكي قرار داد و اين در حالي است كه جنبش مقاومت 6 سال پيش، از قدرت نظامي امروز برخوردار نبود.

ارسال شده در تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:41 :: توسط : سرباز گمنام

بهترين زمان برای دعا از منظر حضرت زهرا(س)

یكى از مهمترين و لازم ترين امور زندگى يك مؤمن ارتباط برقرار كردن با خدا از طريق دعا و نيايش است. در زندگى اولياء خدا دعا جايگاه اساسى و ويژه دارد و بخش مهمى از بهترين اوقات آنها اختصاص به دعا و نيايش دارد.

یكى از مهمترين و لازم ترين امور زندگى يك مؤمن ارتباط برقرار كردن با خدا از طريق دعا و نيايش است در زندگى اولياء خدا دعا جايگاه اساسى و ويژه دارد و بخش مهمى از بهترين اوقات آنها اختصاص به دعا و نيايش دارد.
يكى از مسائل ديگر در مورد دعا رعايت آداب دعا از جمله زمان دعا است. اولياء خدا مترصد اوقات بودند و بهترين زمان ها را براى دعا انتخاب مى‏ نمودند در اينجا به روايتى مى‏ پردازيم كه يكى از اوقات مناسب براى دعا را فاطمه زهرا عليهاالسلام به ما در قول و عمل معرفى مى‏ كنند.
 
قالت فاطمه الزهرا عليهاالسلام:
سمعت النبى صلى اللَّه عليه و آله، ان فى الجمعة لساعة لا يراقبها رجل مسلم يسال اللَّه عز و جل فيها خيرا الا اعطاه اياه قالت فقلت: يا رسول‏ اللَّه اى ساعة هى؟ قال اذا تدلى نصف عين الشمس للغروب قال و كانت فاطمة عليهاالسلام تقول لغلامها: اصعد على الضراب فاذا رايت نصف عين الشمس قد تدلى للغروب فاعلمنى حتى ادعو. (۱)
 
(فاطمه زهرا عليهاالسلام مى‏فرمايد: از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم، در روز جمعه ساعتى است كه هيچ مسلمانى مراقب آن نبوده كه حاجت خيرى از خداى عزوجل بخواهد مگر آنكه حاجت او را برآورده ساخته است. فاطمه عليهاالسلام مى‏گويد عرض كردم يا رسول‏اللَّه آن چه ساعتى است؟ فرمود: آن هنگامى است كه نصف قرص خورشيد در موقع غروب پنهان شود. پس از آن فاطمه به غلام خود فرمود: بر فراز بام درآى و چون ديدى نصف قرص خورشيد در هنگام غروب پنهان شد به من خبر ده تا دعا كنم.)

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:53 :: توسط : سرباز گمنام

نور فاطمه(س) و نور شيعيان

پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: خدا مرا و على و فاطمه و حسن و حسين را از يك نور آفريد. پس از آن نور شيعيان ما را آفريد، و ما تسبيح و تقديس و تهليل و تمجيد مى كرديم و شيعيان ما نيز چنين مى كردند. آنگاه خداوند زمين و آسمان و فرشتگان را آفريد، و آنان صد سال درنگ كردن در حاليكه تسبيح و تقديس نمى دانستند.

بعد از آن شيعيان ما تسبيح كردند و فرشتگان نيز تسبيح كردند. ما موحد بوديم آنگاه كه موحدى نبود، و سزاوار است همانگونه كه خدا ما و شيعيانمان را به اين فضيلت اختصاص داده، ما و شيعيانمان را در اعلى عليين جاى دهد. خداوند شيعيان ما را قبل از آنكه جسم آنان آفريده شود برگزيده است، و خدا ما را دعوت كرده و ما نيز او را اجابت كرده ايم و ما را و شيعيان ما را قبل از آنكه از خدا طلب آمرزش كنيم آمرزيده است.

[المحتضر: ص 112 و 127. بحار الانوار: ج 27 ص 122.]


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:45 :: توسط : سرباز گمنام

نماز حضرت فاطمه زهرا(س)
 

روايت شده كه حضرت فاطمه عليهاالسلام دو ركعت نماز بجا مياوردند كه جبرئيل تعليم او كرده بود. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، از جمله نمازها نماز حضرت فاطمه عليهاالسلام است. روايت شده كه حضرت فاطمه عليهاالسلام دو ركعت نماز مى‏كرد كه جبرئيل تعليم او كرده بود. در ركعت اول بعد از سوره‏ ى حمد صد مرتبه سوره‏ ى قدر و در ركعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره‏ ى توحيد مى‏ خواند و چون سلام مى‏ گفت اين دعا را مى‏ خواند: سبحان ذى العز الشامخ المنيف، سبحان ذى الجلال الباذخ العظيم، سبحان ذى الملك الفاخر القديم، سبحان من لبس البهجة والجمال، سبحان من تردى بالنور والوقار، سبحان من يرى اثر النمل فى الصفا، سبحان من يرى وقع الطير فى الهواء، سبحان من هو هكذا لا هكذا غيره. 
 
و سيد گفته است كه روايت ديگر وارده شده است كه بعد از اين نماز تسبيح مشهور حضرت فاطمه عليهاالسلام را كه بعد از هر نماز خوانده مى ‏شود بخواند و بعد از آن صد مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد. و شيخ در مصباح المتهجدين فرموده نماز حضرت فاطمه عليهاالسلام دو ركعت است در ركعت اول حمد و صد مرتبه قدر در ركعت دوم حمد و صد مرتبه توحيد و چون سلام داد تسبيح زهرا عليهاالسلام بخواند پس بگويد سبحان ذى العز الشامخ تا آخر تسبيح كه ذكر شد. 


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:36 :: توسط : سرباز گمنام

چرا با وجود حضرت علي(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟

طرح شبهه:

چگونه مى‌توان باور داشت كه با وجود علي (ع) در درون منزل،‌ همسر او براى باز كردن در خانه برود! چرا خود علي (ع) براى بازكردن در نرفت؟

نقد و بررسي:

أوّلاً: آن چه كه از برخى از روايات استفاده مى‏شود: حضرت فاطمه سلام الله عليها نزديك در ورودى منزل نشسته بود و با ديدن عمر و همراهان وى، در را به روى آنان بست.

مرحوم عياشى در تفسير، شيخ مفيد در الإختصاص و... نوشته‌اند:

قال: قال عمر قوموا بنا إليه فقام أبو بكر وعمر وعثمان وخالد بن الوليد و المغيرة بن شعبة وأبو عبيدة بن الجراح وسالم مولى أبي حذيفة وقنفذ وقمت معهم فلما انتهينا إلى الباب فرأتهم فاطمة صلوات الله عليها أغلقت الباب في وجوههم وهي لا تشك أن لا يدخل عليها إلا باذنها، فضرب عمر الباب برجله فكسره، وكان من سعف، ثم دخلوا فأخرجوا عليا ( عليه السلام ) ملببا....

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 3:13 :: توسط : سرباز گمنام

علي از فاطمه مظلوم‎تر بود

وجودم نخل از غم بارور بود
تمام حاصلم خون جگر بود

ز هر شاخه هزاران ميوه دادم
همانا پاسخم نيش تبر بود

دلم از طفل بر پستان مادر
به ديدار اجل مشتاق‎تر بود

اگر چه شاخه‎هايم را شکستند
به هر شاخه هزارانم ثمر بود

چه باک از تيغ زهرآلود دشمن
علي يک عمر در کام خطر بود

هزاران زخم در دل داشتم من
که بس کاري‎تر اين زخم سر بود

به جان فاطمه آنکه مرا کشت
نه تيغ ابن ملجم، ميخ در بود

هزاران استخوان بودم گلوگير
هزاران نيش خارم در بصر بود

به هر اهم هزاران زخم فرياد
به هر زخمم هزارن نيشتر بود

تو اي قاتل مرا کشتي نگفتي
علي يک عمر غمخوار بشر بود

زدي شمشير بر فرق امامي
که حتي مهربان‎تر از پدر بود

به اشک و خون دل بنويس "ميثم"
علي از فاطمه مظلوم‎تر بود

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 3:8 :: توسط : سرباز گمنام

 


 چاه داند که به من عمر چه سان می‌گذرد 

قصه کوتاه کنم ور نه سخن بسیار است

و اما فاطمه . . .

و باری دیگر گاه آن آمد تا در عزای دختر پاک نبی به سوگ بنشینیم و این سوگواری عجب اندوه بار و ملال آور است.

به راستی فاطمه که بود که پس از قرن ها این گونه شیعیانش در عزایش به ماتم نشسته اند. فاطمه کدامین اسطوره بود که اساطیر تاریخ از او به تحیر اوفتادند.

آری فاطمه آن صبور زنی بود که در ثبت حماسه جاودان امامت واژه ایثار را عاشقانه به تسخیر در آورد و امروز چه دل ها که  نه تنها در ماتم پهلوی شکسته اش بلکه در سوگ مظلومیتش، خونین است.


ای کاش بر آنچه سوخت مسمار نبود

لعن الله قاتلیک یا فاطمة الزهراء

اللهم العن الجبت و الطاغوت

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 3:5 :: توسط : سرباز گمنام


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 3:1 :: توسط : سرباز گمنام

حضرت زهرا دلش از ياس بود

                       دانه هاي اشكش از الماس بود


                                            داغ عطر ياس زهرا زير ماه

                                                            مي چكانيد اشك حيدر را به چاه


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:26 :: توسط : سرباز گمنام

زیارتنامه حضرت زهرا (س)

اي آزموده آزمودت خدايي که خلق کرد تو را پيش از آفرينش تو و يافت تو را در
آزمايش بردبار ما معتقديم که تو را دوستانيم و باورکنندگان و بردباراني براي هر
آنچه پدرت آورده براي ما رحمت خدا بر او و بر آل او و وصي او آورده پس ما از
تو خواهيم که اگر راست گوئيم به تو همانا برسان ما را به تصديق ما هر دو تا تا
مژده دهيم خود را که به تحقيق که پاکيم به سبب ولايت تو
درود بر تو اي دختر رسول خدا درود بر تو اي دختر پيغمبر خدا درود بر تو اي دخت
حبيب خدا درود بر تو اي دختر خليل خدا درود بر تو اي دختر برگزيده خدا درود بر
تو اي دخت امين خدا درود بر تو اي دختر بهترين خلق خدا درود بر تو اي دختر
بهترين انبياء خدا و رسول او و فرشتگان او درود بر تو اي دختر بهترين خلق درود
بر تو اي همسر ولي خدا و بهترين خلق بعد از رسول خدا درود بر تو اي مادر حسن و
حسين دو سيد جوانان اهل بهشت درود بر تو اي صديقه شهيده درود بر تو اي پسنده
 

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:23 :: توسط : سرباز گمنام

زندگینامه حضرت زهرا (سلام الله علیها)



فاطمه (عليها السلام) در نزد مسلمانان برترين و والامقام ترين بانوى جهان در تمام قرون و اعصار مى باشد. اين عقيده بر گرفته از مضامين احاديث نبوي است. اين طايفه از احاديث ، اگر چه از لحاظ لفظي داراي تفاوت هستند ، اما داراي مضموني واحد مي باشند. در يكي از اين گفتار ها ( كه البته مورد اتفاق مسلمانان ، اعم از شيعه و سني است) ، رسول اكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) مي فرمايند: " فاطمه سرور زنان جهانيان است" . اگر چه بنابر نص آيه شريفه قرآن ، حضرت مريم برگزيده زنان جهانيان معرفي گرديده و در نزد مسلمانان داراي مقامي بلند و عفت و پاكدامني مثال زدني مي باشد و از زنان برتر جهان معرفي گشته است ، اما او برگزيده ي زنان عصر خويش بوده است. ولي علو مقام حضرت زهرا (عليها السلام) تنها محدود به عصر حيات آن بزرگوار نمي باشد و در تمامي اعصار جريان دارد . لذا است كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه واله وسلم) در كلامي ديگر صراحتاً فاطمه (عليها السلام) را سرور زنان اولين و آخرين ذكر مي نمايند. اما نكته اي ديگر نيز در اين دو حديث نبوي و احاديث مشابه دريافت مي شود و آن اينست که اگر فاطمه (عليها السلام) برترين بانوي جهانيان است و در بين زنان از هر جهت ، كسي داراي مقامي والاتر از او نيست ، پس شناخت سراسر زندگاني و تمامي لحظات حيات او ، از ارزش فوق العاده برخوردار مي باشد. چرا كه آدمي با دقت و تأمل در آن مي تواند به عالي ترين رتبه هاي روحاني نائل گردد. از سوي ديگر با مراجعه به قرآن كريم درمي يابيم كه آيات متعددي در بيان شأن و مقام حضرتش نازل گرديده است كه از آن جمله مي توان به آيه ي تطهير، آيه مباهله ، آيات آغازين سوره دهر، سوره  كوثر ، آيه  اعطاي حق ذي القربي و ... اشاره نمود كه خود تأكيدي بر مقام عميق آن حضرت در نزد خداوند است. اين آيات بال تکيه بر توفيق الهي ، در مقالات ديگر مورد بررسي قرار خواهد گرفت. ما در اين قسمت به طور مختصر و با رعايت اختصار ،  به مطالعه شخصيت و زندگاني آن بزرگوار خواهيم پرداخت.

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:15 :: توسط : سرباز گمنام

حرمت شكني ايام فاطميه به بهانه روز راديو

در روز چهارم ارديبهشت مصادف با ايام فاطميه سلام الله عليها كه مردم متدين كشورمان با برپايي تكايا و محافل سوگواري در عزاي فاطمي به سوگ و اندوه نشسته اند، به بهانه روز راديو در ايران و سالگرد تاسيس آن، برنامه سازان شبكه هاي مختلف صدا، برنامه هاي شاد و همراه با موسيقي هاي تند را به روي آنتن بردند.

به گزارش رجانيوز، اين رفتار روز دوشنبه عوامل راديو با تعجب و تاسف مردمي كه به خصوص در وسايل نقليه عمومي به راديو گوش مي‌دهند، مواجه شد.

رفتار ديروز نشان از عمق فاصله بدنه برنامه ساز راديو با ارزش‌هاي اسلامي و بعضا بي توجهي به مقدسات ديني را نشان مي دهد و لزوم برخورد قاطع با هنجارشكنان از سوي مديريت راديو را مي طلبد.

منبع:رجا نيوز


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:53 :: توسط : سرباز گمنام

پخش زنده قرائت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) توسط حجت‌الاسلام پناهیان از تلویزیون

مراسم خواندن خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) توسط حجت الاسلام علیرضا پناهیان برگزار خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، این مراسم توسط فردا -چهارشنبه ساعت 9:30 صبح- به صورت زنده از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:40 :: توسط : سرباز گمنام

شهیدی که نحوه شهادتش را پیش‌بینی کرده بود

 

موقع بیرون رفتن از سوله، دیدم شهید ارسنجانی روی دو تا جیب و پشت پیراهن و جیب شلوارش نام ومشخصاتش را نوشته. گفتم «حاجی، تابلو اعلانات درست کردی!» او خندید و گفت «می‌دانم که برویم جلو، برگشتی نداریم و همانجا می‌مانیم؛ بعدها که بچه‌ها آمدند برای برگرداندن جنازه‌هایمان از این اسامی، جنازه را شناسایی کنند» و همین هم شد.

به گزارش فارس ، در حالی که واحدهای مهندسی دشمن به صورت متمرکز در احداث موانع و خاکریزهای با فاصله 500 متر از خط خودی در منطقه عملیاتی «کربلای 5» تلاش می‌کردند و 7 تا 10 خط پدافندی متوالی تشکیل داده بودند، طرح عملیاتی دیگری در منطقه شلمچه در دستور کار سپاه پاسداران قرار گرفت تا با اجرای عملیاتی محدود، خطوط منطقه تصرف شده در عملیات «کربلای 5» را اصلاح و حتی‌المقدور به کانال زوجی نزدیک کند.

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:58 :: توسط : سرباز گمنام

درباره وبلاگ
حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود ای که بستی راه را در کوچه ها بر فاطمه گردنت را می شکست آنجا اگر عباس بود.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ُ و آدرس raheshahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 4610
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

.