تاکید آیت الله اشرفی شاهرودی بر توجه بیشتر طلاب به مباحث اخلاقی / کسی که می‌خواهد به مقام برسد ، مجب
حماسه

یکی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه مشهد در درس خارج خود بر توجه هر چه بیشتر طلاب به مباحث اخلاقی تاکید کردند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بصیرت ، آیت الله شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی از استادان درس خارج حوزه علمیه مشهد در درس خارج خود با مطرح کردن موضوع «حب المال» و «حب الجاه» روایتی را با این مضمون نقل کردند و اظهار داشتند : دو چیزی که نفاق را در دل ایجاد می‌کند حب مال و حب جاه و مقام است .
ایشان افزودند: کسی که می‌خواهد به مقام برسد مجبور است تن به هر کاری بدهد و هر حرفی را از هر کسی تایید یا غیبت کند تا افراد را به خود جذب و مریدانش را بیافزاید. متاسفانه کسانی که به دنبال مال‌اندوزی هستند برای زیاد کردن اموال و فروش مال متوسل به دروغ و قسم ناحق می شوند.
استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد تصریح کردند: در روایتی داریم آخرین چیزی که از دل صدیقین خارج می شود همین حب جاه است پس مواظب حسد باشیم. زیرا همانگونه که آتش هیزم را از بین می برد حسد هم ایمان را از بین می برد.آدم حسود خیلی راحت غیبت می کند. زیرا تحمل اینکه شخصی از او بالاتر باشد را ندارد؛ زیرا دست به هر کاری می زند تا شخصث مورد نظر او از چشم دیگران بیافتد.
ایشان در بخش از سخنان خود با تجلیل از شخصیت شهید ثانی تاکید کردند: طلاب کتاب منیته المرید شهید ثانی را بخوانند که بسیار مطالب مفید در رابطه با تهذیب نفس و دوری از رذائل اخلاقی و رابطه استاد و شاگردی نوشته است که برای راه رسیدن به قله های موفقیت علمی نیاز به دانستن و رعایت آن است.
آیت‌الله اشرفی شاهرودی در ادامه با نقل این مطلب شهید با عنوان اینکه شخص حسود در حقیقت با خدا سرجنگ دارد توضیح دادند: مگر ما نمی‌گوییم خدایا اگر تو مرا بالا ببری چه کسی می تواند مرا کوچک کند و نیز اگر تو مرا خار کنی چه کسی می تواند مرا بالا ببرد. پس زمانی که می خواهیم آن کسی را که خدا عزت داده است خارکنیم در حقیقت خواسته ایم با خدا مخالفت کنیم.
ایشان یادآور شدند: آدم حسود خواه ناخواه مبتلا به گناه می شود و مبتلا به غیبت می شود چون نمی تواند ببیند و تحمل کند کسی فراتر از اوست؛ از‌این‌رو بدگویی او را می کند. و گاهی تهمت و افترا می زند و حال آنکه آیه قران می فرماید کسی تهمت دروغ به کسی می زند که به خدا و روز قیامت ایمان ندارد.
استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کردند: باور کنیم که عزت و ذلت دست خداست و وظیفه ما درس خواندن و اهمیت دادن به نماز اول وقت و جماعت است، زبان را از زشتی ها دور نگاه داریم و به بحث و درس وعلوم دین بپردازیم بعد رو به خداوند متعال عرض کنیم این از ما و باقی از تو که عالم و توانا به همه چیز هستی.
منبع: رسا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:18 :: توسط : سرباز گمنام

درباره وبلاگ
حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود ای که بستی راه را در کوچه ها بر فاطمه گردنت را می شکست آنجا اگر عباس بود.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ُ و آدرس raheshahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

.